Роль справжнього педагога

 







«Програми в усіх школах одні й ті ж, підручники однакові, але школи різні, тому що різні вчителі. Школа це передусім учитель. Особистість учителя наріжний камінь виховання»

 В.Сухомлинський

 

 

 

Розбудова педагогічного професійного середовища, яке мотивує до професійного розвитку, створює умови для взаємодії та партнерства вкрай необхідна особливо сьогодні, під час змішаного (очно-дистанційного) навчання.

Супровід, наставництво, надбання професійних авторських напрацювань, обмін ідеями та практиками вчителів забезпечує професійну та психологічну підтримку професійних спільнот  вчителів. На засадах співпраці та  взаємодопомоги діяльність професійних спільнот координує Комунальна установа “Центр професійного розвитку педагогічних працівників Вижницької міської ради”.

У вересні місяці було проведено ряд інструктивно-методичних нарад для вчителів та керівників професійних спільнот закладів Вижницької, Вашківецької, Банилівської та Берегометської територіальних громад, а також ініційовано створення такої спільноти для кафедри асистентів вчителів, яка запроваджена для інклюзивного навчання. Посада асистента вчителя є складною та динамічною, адже саме асистент вчителя виступає “містком” між особливими дітками, школою та батьками, сприяє їхньому розвитку та психоемоційному стану учня.

З метою надання методичної допомоги педагогам з відносно новою професією, 14 вересня 2021р. у форматі “питання-відповідь” спільно з Інститутом післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області проведено онлайн-студію висвітлюючи систему роботи галузі освіти в умовах реформування для  цієї спільноти. У семінарі взяли участь понад 70 педагогів, а пізніше на базі Комунальної установи “Центр професійного розвитку педагогічних працівників Вижницької міської радипроведена нарада  Комунальною установою “Інклюзивно-ресурсний центр Вижницької міської ради” для працівників логопедичної служби Вижницької, Вашківецької, Банилівської, Берегометської та Путильської територіальних громад.

В умовах реформування освіти актуальним питанням є профільна освіта.  Відповідно до запитів педагогів для адміністрацій закладів загальної середньої освіти  та вчителів предмету “Захист України” був організований та проведений семінар на тему: “Викладання предмету “Захист України” на профільному рівні” за участі методиста науково-методичного центру виховної  роботи  Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області - Коноплянка Юрія Борисовича  та заступника начальника ОКНЗ "Буковинський ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою" - Анастіної  Ірини  Іванівни, оскільки нормативна документація та навчальна програма потребують додаткових роз’яснень.

Напередодні відзначення  Дня  захисників і захисниць України Комунальна установа “Центр професійного розвитку педагогічних працівників  Вижницької  міської  ради” взяла  участь у проведенні обласного конкурсу “Кращий викладач предмету “Захист України”. А за ініціативою районного осередку ВУТ “Просвіта”, за участі голови районної організації учасників АТО Вижницького району - Герецуна Юрія Івановича,  вчителя предмету “Захист України” Вижницького ЗЗСО  І-ІІІ ступенів імені Юрія  Федьковича - Ковалюка Петра Михайловича та директора Комунальної установи “Центр професійного розвитку педагогічних працівників  Вижницької  міської  ради” Борсука Олексія Ярославовича, відбувся онлайн-урок мужності для учнів 9-11 класів під гаслом “Я українець, патріот, громадянин!”.

Спільно з Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича була організована методична онлайн-студія на тему: Методика проведення дистанційного уроку фізичної культури в 1-11 класах. Алгоритм дій учителя, якщо необхідно надати медичну допомогу учневі під час дистанційного уроку. Перед вчителями виступили завідувачі кафедри фізичної культури та основ здоров’я, доктори та кандидати педагогічних наук, які зазначили, що кафедра  працює над підготовкою майбутніх фахівців фізичної культури, тому важливим питанням сьогодні виступає співпраця, взаємодія та обмін досвідом між педагогами закладів загальної середньої освіти  і викладачами університету, адже учитель - головна фігура сучасної національної  школи. Важко переоцінити роль справжнього педагога.  Він не лише і не стільки джерело інформації, скільки духовна опора дитини, її реальний  ідеал.